Прочитај ми чланак

Породични Сабор: Предавање – Културолошки рат против породице

0

Поштовани читаоци, у понедељак, 4.9.2023. у 18ч, у сали општине Звездара, одржано је предавање наши гостију из Ирана, као и проф.др Зорана Милошевића, који су нам говорили о њиховим вредностима у области традиционалних породичних вредности, на који начин су нападнуте, и како се они, као друштво бране. У прилогу су текстови њихових излагања, а видео материјал двосатног предавања се још увек монтира.

Г. АМИР ПУРПЕЗЕШК, АТАШЕ ЗА КУЛТУРУ У АМБАСАДИ И.Р. ИРАН
У име Бога Милостивог Самилосног.

Представља ми част што се данас налазим на овом цењеном скупу јер сматрам Ви и ја у многим аспектима делимо интелектуалне, културне и духовне сличности. Желео бих да изразим своју захвалност породичној организацији „Породични сабор“, на организацији овог округлог стола. Срећан сам што ми се указала прилика да будем на скупу на коме је присутан проф. др Зоран Милошевић. Такође, потребно је захвалити се и госпођама из Ирана, др Фатеми Ебрахими и др Хаџи Есмаили, на њиховој подршци.

Моје излагање носи наслов „Културни рат против породице“. Искуство Ирана представљено је у следећим цртама:

– Особине иранске породице

– Зашто се против Ирана води културни рат?

– Деловање непријатеља у области медијског меког рата

– Циљеви непријатеља у меком рату против жена и породице

– Примери меког рата у области породица и родне културе

– Неке стратегије и решења у погледу меког рата.

Растућа криза распада породице не само да је потресла западна друштва, већ је због развоја комуникације постала глобално питање. Породица је центар свих емоционалних, интелектуалних, психолошких, безбедоносних и образовних односа и сматра се једним од највећих фактора за постизање личног и друштвеног мира. Захваљујућуи својој аутентичности, повезаности, поштовању, напорима, виталности и централној улози коју има, иранска породица представља успешан модел. Неке од њених највећих и најистакнутијих карактеристика још од давних времена па све до данас су чедност, пожртвовање, ментална стабилност, сарадња и поверење у систем понашања њених чланова. Из тог разлога капиталистички систем доминације за главне циљеве своје стратегије поставио је трансформацију иранске породице и укидање њене заштитничке и едукативне улоге. У складу са овом стратегијом, сведоци смо тога да је иранска породица нападнута преко разних сателитских мрежа, виртуелног простора, савремених медија итд., а заједнички циљ свих њих је слабљење иранског породичног поретка и његова замена поквареним и изопаченим западним обрасцима живота. Најбоља илустрација за ову тврдњу јесу прошлогодишњи нереди и побуна у Ирану, када су западне шпијунске агенције, помоћу њима наклоњених медија, злоупотребили један инцидент и извеле масовни психолошки рат, који је превасходно био уперен против жена и породице јер су били добро свесни кључне улоге која има жена у иранској породици. Нема нимало сумње да су слогани као што је жена, живот и словода били смишљени у лабораторијама обавештајних организација Запада и са њима повезаним медијима.

А) Зашто се против Ирана води културни рат?

1 – Непријатељство против поретка Исламске Републике Иран и безнађе поводом војног сукоба. Будући да је породица основни градивни елемент иранско-исламске цивилизације и друштва, непријатељ сматра да ће променом иранско-исламског начина живота одвратити породицу са њеног пута након чега ће друштво напустити стазу вере и духовних вредности и коначно уништити систем и исламску револуцију.

2- Вредносна оријентација иранског друштва и доминација верских вредности

Један од узрока меког медијског рата против Ирана је вредносна оријентација културе и владавина божанских вредности у свим питањима ове земље.

3 – Важна улога жене и породице у победи револуције и очувању система.

Креатори и представници глобалне ароганције и непријатељи верских и хуманих вредности правилно су схватили позицију жене као утицајног елемента у породици и друштву, па су је зато и одредили за један од циљева у свом меком рату против породице и жене.

Б) Деловање непријатеља у области медијског меког рата

1 – Постављање сателитских мрежа на персијском језику

На персијском језику постоји више од 200 сателитских телевизијских мрежа, десетине посебних мрежа за емитовање филмских и серијских програма који раде 24 сата дневно на којима се приказује стотине филмова и серија намењених иранској публици. Познато је да већином глобалних сателитских мрежа управља Америка, и да су многи од ових медија у власништву циониста који управљају већином програма на персијском језику. Приступ сателитских мрежа друштвеним питањима и избегавање политике на неки начин указује на то да су управо жена и породица главна мета њихове пропаганде. У складу са овом стратегијом, програми сателитских мрежа на персијском језику попунили су ирански медијски простор креирајући серије на теме као што су бели брак (брак из интереса), игнорисање шеријатских правила, нелегални односи између мушкараца и жена, уништавање породице, промовисање нелегитимних облика породице, итд.

2 – Злоупотреба женског питања у Ирану и његово претварање у политичко питање и изазов

Нека од непријатељских дејстава у овој области су:

– негативно приказивање положаја жена у Ирану;

– подстицање неефикасности државног и религијског система у области жена;

– јачање домаћег женског опозиционог покрета путем додељивања међународних награда женама које се супротстављају режиму и доделом многих награда иранским женама противницама револуције попут Нобелове награде за мир и подржавањем и изградњом њиховог имиџа као представница женске заједнице у Ирану;

– невладине организације супротстављене режиму често добијају саветодавни статус у међународним организацијама у областима које се тичу жена;

– покушај да се жене доведу на сцену кроз пројекте као што је кампања „милион потписа“

– руковођење родним и анти-вредносним захтевима;

– управљање захтевима женског друштва који су засновани на западним и анти-вредносним принципима;

– стварање грађанске непослушности код жена и извођење незадовољних жена на улицу;

– представљање религије, посебно ислама, као узрок угњетавања жена;

– статистика насиља над женама у Ирану;

– субјетивизација жена и оптуживање Ирана са аспекта људских права.

В) Циљеви непријатеља у меком рату против жена и породице

• слабљење верског идентитета и вулгаризација положаја жена;

• слабљење мајчинске улоге жене у породици;

• слабљење породичних вредности, трансформација њених функција и коначно њено поништење.

Г) Примери меког рата у области породице и родне културе

Један од најважнијих примера меког рата против иранске породице су серије на сателитским мрежама на персијском језику, које су углавном настале из декадентног и изопаченог дела западне културе, које или експлицитно промовишу западне породичне моделе или, имплицитно промовишу породицу са источно-исламским изгледом и унутрашњом структуром које произилазе из модерне западне културе. У спроведеним студијама у већини филмова и сателитских серија приказани су следећи концепти и категорије:

– трансформација верског и исламског модела породице (од прељубе до развода);

– поновљени неуспех у љубави после брака;

– промовисање недозвољених односа;

– давање приоритета пословним односима у односу на породицу;

– завођење ожењеног партнера/партнерке и подстицај на развод;

– промовисање и нормализација конкуренције између супружника и партнера као емоционалних ривала;

– промовисање трудноће и ванбрачног рађања;

– промовисање разврата и промискуитета;

– промовисање нових алтернативних и модела склапања брака и формирања породице;

– антипородица: од формалног брака до белог брака;

– замена брака и формирања породице хомосексуализмом;

– напуштање брачне заједнице и живот са ванбрачним партнерима;

– циљана промене начина живота жена;

– промоција моде и западњачке одеће.

• Промоција феминизма у овом контексту има за циљ да доведе до следећих закључака:

• кршење женских права укорењено је у темељима вере;

• дискриминаторни закони у исламским друштвима претворили су жене у грађане другог реда;

• рађање деце неспојиво је са напретком и женским слободама;

• промоција и нормализација голотиње и бестидности.

Д) Неке стратегије и решења у погледу меког рата

• свест о меком као правом рату и препознавање његових димензија и дубина;

• састављање свеобухватног модела планирања по питању жена и породице са националним и домаћим приступом;

• поновно ишчитавање положаја и достојанства жене у културном контексту;

• истицање важне улоге жене у друштву и цивилизацији

Као што каже имам Хомеини, велики оснивач револуције: „Срећа и беда земаља зависе од жена“, а такође и врховни вођа Исламске револуције каже: „Питање жена једно је од најбитнијих питања сваке цивилизације, друштва и земље”.

• постављање узора за вредновање и поштовање улоге жене;

• указивање на важну улогу мајке у породици у свим областима, а посебно у медијима;

• подучавање породица правилном коришћењу сателитског програма и повећање медијске писмености девојчица и жена;

• неговање једноставног, благовременог и стабилног брака;

• упознавање са ставовима и искуствима мислилаца и центара у свету која су супротстављена промискуитетним односима.

ПРОФ ДР ФАТЕМЕХ ЕБРАХИМИ
У име Бога Милостивог Самилосног.

Поздрав и поштовање, драге даме и господо.

Веома сам срећна што имам прилику да са вама разговарам о важном питању породице. Свој садржај ћу представити у три дела. Први део – рат против породице и потреба за солидарношћу пред њим. Други део – циљеви формирања породице из перспективе ислама. И трећи део – општа политика Ирана у подршци породици.

Као основна друштвена институција и камен темељац друштава, породица има утицајну улогу у напретку и стремљењу ка узвишености и формирању вредносних норми, али се у трећем миленијуму суочава са многим турбуленцијама и утицајним варијаблама изнутра и споља у глобалној арени, и пати од недостатака и оштећења. То је поремећај који захтева озбиљну одлучност да се породица сачува. Поглед на здраву особу и породицу у данашњем свету је једнодимензионални поглед којем недостаје свеобухватност у свим монотеистичким религијама. Оно што породици даје висок положај у очима религије су њене јединствене функције које чине породицу светом основом, а брак божанским заветом. Здрава породица је породица која настаје браком мушкарца и жене на основу светог завета и центар је љубави, саосећања и милосрђа, где су сви сложни и подржавају једни друге, а сваки члан породице налази могућност и прилику да се развија и да буде оснажен у свим димензијама, све док постепено не достигне изврсност. Ту жене као главна осовина породице добијају своју важну позицију и добро играју своју улогу заједно са другим члановима.

Али, нажалост, заснована на погрешним интелектуалним и вредносним основама, посебно индивидуализму и хуманизму, породица у данашњем свету не само да нема потребну ефикасност, већ смо са ширењем морално декадентних понашања и хомосексуализма сведоци њеног урушавања. Нажалост, моћ ових лоби група у Уједињеним нацијама је толико ефикасан да то неприродно понашање и гнусни чин намећу светској заједници у име људских права, а владе се једна за другом предају овим ирационалним жељама због политичких притисака. Жао нам је што су Високи комесар за људска права и Савет за људска права и други механизми за људска права Уједињених нација под утицајем ове мањинске групе, и што враћају човечанство уназад.

Брак између мушкарца и жене као основа формирања породице, како је наведено у Универзалној декларацији о људским правима, је нажалост постепено занемарен, а Савет за људска права, Комитет за људска права и Комитет за елиминацију свих облика дискриминације против жена, игноришу ово важно питање засновано на човековом Стварању, и уместо тога пропагирају право жене или мушкарца да бирају врсту сексуалних односа и заговарају њихову слободу, чиме су срозали породицу на ниво обичајне и уговорне институције. Данас је резултат легитимизације ових ставова слобода сексуалних односа, легитимност кохабитације, хомосексуализма и проституције у оквиру правног система Уједињених нација, посебно међународног система људских права.

Нажалост, игнорисањем брачног система заснованог на Стварању, који је преовлађујући у читавој егзистенцији, они уводе новонастале дефиниције као људско право у савременом незнању божанске мудрости, што ни на који начин није прихватљиво. Ово је веома опасан процес који је пореметио поредак стварања у области људских друштава. Систем брака је један од стубова Стварања и један од знакова од Бога, а јединство мушкарца и жене у људској димензији и њихове разлике у људској димензији једно је од ремек дела Стварања и изазива континуитет и савршенство њихових живота. Зато се одупримо рату против породице и не дозволимо да ова мањинска група злоупотребљава људска права.

Оно што је реалност данашњег света је ћорсокак у настајању теорија и дефиниција породице заснованих на чулним склоностима људи. А да би побегли од ње, слободни и културни људи морају да се врате породици коју чине мушкарац и жена, и која је заснована на систему брака. И зато поштујте основне принципе и јачајте и промовишите правду, правичност, љубав и доброту према учењу божанских религија, а ми смо у потпуности спремни да овај важан посао обавимо са вама.

У наставку бих желела да поделим са вама неке тачке у вези са циљевима формирања породице из перспективе ислама. Неопходност формирања породице и брака у исламском шеријату има неколико циљева:

1. Мир и сигурност

Једна од најважнијих људских потреба је осећај мира и сигурности, а та потреба се незаменљиво испуњава у најмањој друштвеној институцији, односно породици.

Свемогући Бог каже у Часном Курану:

И један од доказа Његових је то што за вас, од врсте ваше, ствара жене да се уз њих смирите, и што између вас успоставља љубав и самилост; то су, заиста, поуке за људе који размишљају.

2. Дисциплина у задовољавању инстинкта и осигурању потомства

Један од главних људских нагона је родни нагон. Ако се не обузда друштво ће претрпети велику штету и кризу у моралној необузданости. У исламском праву, озбиљна пажња је посвећена овом нагону и његовом вођењу ка друштвеној користи. С једне стране, уздржавањем од радњи против чедности као што су сексуални промискуитет, хомосексуалност итд., а са друге стране, да би родни нагон водио опстанку људске расе, једини начин да се задовољи је у светости породице и кроз брак.

3. Учешће на путу духовног развоја

У исламу, брачни парови могу да прођу пут људског развоја што је могуће боље усклађено једни са другима, што значи да је браком половина вере човека заштићена и очувана.

Посланик ислама о томе каже:

Ко се ожени постигао је половину своје вере

У том погледу, у вези са избором супружника, наглашено је да се води рачуна о квалитетима као што су добар морал, вера и посвећеност, а ова тачка указује да темперамент и карактеристике пара утичу једни на друге, и могу имати улогу или у њиховом расту и усавршавању, или њиховом моралном паду и пропасти.

4. Васпитавање потомства

Једна од важних сврха брака, који се више рангира након репродукције и обезбеђивања опстанка врсте, јесте подизање потомства. Родитељи су најбољи учитељи за васпитање деце. И то у тој мери да препуштање важне улоге у образовању другим организацијама и институцијама у друштву осим светости породице изазива раздвајање генерација, смањење љубави и на крају празнину у главној функцији породице.

Током низа година након Исламске револуције предузете су важне мере за подршку породици, али су последице породичних превирања у свету погодиле и Исламску Републику Иран, па је руководство Исламске Републике Иран 2016. године усвојило општу политику система у области породице. На основу те политике, у свим програмима и акцијама треба узети у обзир следеће:

– Фокус постављања породице у законе и прописе, програме, политику извршне власти и све образовне, културне, друштвене и економске системе.

– Стварање свеобухватног националног покрета за промовисање и омогућавање успешног и лаког брака за све девојке и младиће и људе узраста погодног за брак и формирање породице, и негирање целибата у друштву успостављањем извршне политике, закона и прописа за подстицање и подршку, културу и вредновање формирања породице у складу са божанском традицијом.

– Јачање породице и унапређење њеног друштвеног капитала заснованог на задовољству и правичности, служењу и поштовању, доброти и милосрђу са нагласком на:

– Интегрисано коришћење образовних, едукативних и медијских капацитета земље у циљу јачања темеља породице и породичних односа.

– Неговању и јачању етичких интеракција.

– Ефикасно суочавање са меким ратом непријатеља у циљу распада и девијације породичних односа и отклањање препрека, штете и изазова ради јачања породице.

– Забрана приказивања програма који нарушавају породичне вредности.

– Стварање могућности за корисно и ефективно присуство чланова породице једних поред других и ефикасно заједничко коришћење слободног времена породице.

– Ревизија, измена и допуна правног система и судских поступака у области породице према новим потребама и захтевима, и решавање потраживања у почетним фазама арбитражом.

– Побољшање егзистенције и економије породица тако што ће их оснажити да смање своје будуће бриге око запошљавања, брака и становања.

– Организовање система саветовања и обуке пре, током и после формирања породице и омогућавање приступа том систему заснованом на исламско-иранским принципима у циљу јачања породице.

– Јачање и подстицање породице у циљу привлачења учешћа породице у унапређењу циљева и програма земље у свим културним, економским, политичким и одбрамбеним областима.

– Подржавање части и достојанства жене, материнске и кућне улоге жене, очинске и економске улоге мушкараца, те образовне и духовне одговорности жена и мушкараца, и оснаживање чланова породице у преузимању одговорности, породичним интеракцијама и испуњавању њихове улоге и мисије.

– Превенција друштвене штете и фактора слабљења институције породице, а посебно питања развода и надокнаде штете проузроковане тиме, континуираним идентификовањем фактора развода и распада породице и стварањем културе аверзије према разводу.

– Правна, економска и културна подршка породицама у којима су жене носиоци домаћинства, и подстицање и олакшавање њиховог склапања брака.

– Усвајање одговарајућих метода подршке и охрабрења за одавање почасти старијима у породици и јачање њихове физичке, менталне и емоционалне бриге.

– Стварање неопходних механизама за унапређење свеобухватног здравља породице, посебно репродуктивног здравља и повећање рађања деце у циљу уживања у младом, здравом, динамичном и растућем друштву.

Наглашавам да је оно што је реалност данашњег света ћорсокак новонасталих теорија и дефиниција породице заснованих на чулним склоностима људи, а да би се ослободили тога, слободни и културни људи морају да се врате породици коју чине мушкарац и жена, заснованој на систему брака. Поштујући основне принципе правде, правичности, љубави и саосећања, они ће ојачати и побољшати се у складу са учењем божанских религија, а ми смо у потпуности спремни да обавимо овај важан посао са вама.

На крају, надам се да ћемо имати још прилика за више интеракције у области питања породице, и да ћемо наставити да размењујемо искуства у јачању породице и њеном очувању од претњи савременог света.

ПРОФ. ДР СУМАЈЕХ ХАЏИ ЕСМАИЛИ
У име Бога Милостивог, Самилосног

а Он је најбоља помоћ и узданица

Упућујем поздрав и поштовање цењеним организаторима, учесницима и публици.

Моје данашње излагање односи се на положај породице у теорији ислама и у Исламској Републици Иран, као и о питањима и проблемима који угрожавају породицу.

Као што знате, породица је природна институција која се сматра једним од најосновнијих и најбитнијих стубова цивилизације, и која има различите ефекте и функције, а ислам, као најсавршенија божанска религија, поклања велику пажњу очувању породице.

Ова пажња ислама посвећена институцији породице је последица многих ефеката које породица има и на појединца и на друштво. Најважнија дебата о значају породице је културни аспект породице и њено место у цивилизацији.

Преношење културе, вредности и норми, и менталних, интелектуалних и духовних вредности, све се то дешава у породици, и зависи од здраве породице. Наравно, ако институција породице ослаби, вредности, норме и искуства неће се пренети на следеће генерације, а духовне, психолошке и образовне потребе људи ће остати неиспуњене.

Ако говоримо о значају породице у исламском систему и теорији ислама, може се рећи да теорија ислама има неколико основних компоненти у расправи о породици, а то су природност, пропорционалност и комплементарност.

Прва компонента коју ислам истиче у вези са породицом јесте природност, у смислу да су емоционални мотиви који имају природно порекло укључени у склоност оба пола да формирају породицу.

И као што Бог каже у сури Римљани, ајет 21: „И један од доказа Његових је то што за вас, од врсте ваше, ствара жене да се уз њих смирите, и што између вас успоставља љубав и самилост.“

У овом стиху као један од знакова Божијих уводи се стварање супружника да нађу мир један поред другог, а каже се да је проналажење мира супружника један од знакова Божијих, односно, наводи се да је Бог поставио основе љубави и наклоности у очи супружника, што указује да је ова међусобна привлачност заправо суштинско и природно питање. Стога, у исламској мисли, формирање породице има развојне и природне основе и емоционалне и духовне корене.

Постоји још једна предност која се може поменути, а то је да брак наставља човечанство, јер у суштини не постоји други начин за опстанак људског рода осим кроз бракове два пола, а ова тачка заправо наглашава да је та веза потпуно природна.

Исламска теорија о породици је природност. Она је супротстављена теоријама које сматрају да институција породице има културно и социјално порекло, и верују да породица има променљиву и апстрактну стварност. Односно, да не можемо да именујемо породицу као узор и пример, и да се у складу са дешавањима и променама у свету, појављују нови облици породице. Као што видимо данас, различити облици суживота и вишеструке и разнолике сексуалне оријентације појавиле су се као ривали породици као природној институцији. И заправо, расправа о ЛГБТ популацији, која представља сексуалне мањине, и друге групе које су недавно почеле да се развијају у неким земљама, довела је до тога да се у неким земљама улажу напори да се ове групе промовишу и да се препознају као легитимне како би могле да остваре своја права.

Али занимљиво је да упркос чињеници да се улажу напори да се промовишу и признају права ових мањина, још увек постоје групе у западним друштвима које осуђују такве активности и оне који признају права ове групе сматрају антипородичним, а напоре у том правцу сматрају веома опасним за нехомосексуалну и природну породицу.

Дакле, то показује да, иако су се због нових трендова појавили различити облици суживота, нехомосексуална породица и природна и правна породица и даље постоје. Но, појава ових нових облика породице није умањила вредност праве породице. Дакле, природна породица и даље има присталице широм света и наставља да постоји упркос проблемима који постоје.

Још једна карактеристика коју ислам истиче у расправи о породици је питање пропорционалности. Сваки мушкарац и жена делују на основу сопствене природе и преузимају улоге које одговарају њиховој природи и карактеристикама. А њихове природне разлике су потпуно сврсисходне и засноване на мудром плану божијег стварања. Упркос напорима да се покаже да су разлике између мушкараца и жена друштвено конструисане и да су их култура и друштво наметнули мушкарцима и женама, посебно женама. ипак видимо да су те разлике заиста извор смисла у друштвеном и породичном животу и не могу се порећи, јер порицање никада неће довести до њиховог нестанка. Те разлике и даље постоје и извор су смисла. Имамо доказе и сведоци смо да упркос операцијама промене пола и другим манипулацијама у циљу елиминисања разлика и природних карактеристика, многе нису успеле. Карактеристике које природно постоје код мушкараца и жена су суштинске. Ове разлике које постоје потпуно су сврсисходне и мудре са становишта ислама.

Реч је о комплементарности у развоју и комплементарности у улогама у исламу. Комплементарност у развоју значи да у развоју мушкарци и жене имају низ карактеристика које су комплементарне једна другој. Ове карактеристике изазивају привлачност између два пола, где свако у супротном полу проналази особине које сам не поседује, и тако се формира комплементарност. Поред комплементарности, наравно, те карактеристике и разлике резултирају и формирањем различитог система права између жена и мушкараца, који им додељује улоге и права која им у потпуности одговарају у складу с њиховом природом. И друго, и те улоге и права су комплементарни, нарочито у породици, те заправо одржавају породични систем на најбољи могући начин.

То су биле карактеристике исламске теорије по питању породице.

А што се тиче питања важности породице у исламском систему, у Исламској револуцији и Исламској Републици Иран као систему који се заснива на верском учењу, овом питању је посвећена велика пажња, а у законодавству и креирању политике посебна пажња се поклања питању породице, и постоји неколико принципа који су посвећени овом питању.

Десети члан Устава, који се сматра највишим правним актом Ирана, указује на то да, пошто је породица основна јединица исламског друштва, сви закони, прописи и планови треба да буду донети како би се олакшало формирање породице и заштитила њена светост, а да стабилност породичних односа треба да се заснива на исламском праву и етици. Дакле, пажња усредсређена на породицу је основни принцип наглашен у Уставу Исламске Републике Иран, а након победе Исламске револуције, уложени су напори да се фокус усмери на планирање и политику усмерену на породицу.

У суштини, када је иранска Исламска револуција извојевала победу, поставила је породицу у први план у циљу њене стабилизације, за разлику од правца који је владао пре револуције где су исламске, верске и породичне вредности биле нестале. Својевремено је, наравно, у преамбули Устава постојала ставка о правима жена, у смислу да су њихова права веома важна и да је, како би жене повратиле свој људски идентитет, потребно узети у обзир њихова права. А с обзиром да је улога жене у породици крајње неопходна, у Исламској Републици Иран одређивање политике и доношење закона и прописа који се односе на жене увек подвлачи да је, поред признавања улоге жене, неопходно признати и подржати њихова права. Али тако да се истовремено подржи и очува породица. Другим речима, законодавство и креирање политике имају за циљ да не раздвајају питања жена и породице. Односно, у систему Исламске Републике Иран питање жена се не посматра самостално, већ се штите њихова права како би се одржала институција породице.

На ово питање односи се и трећи модел који лидер Ирана представља. По том моделу Иранке, осим што могу да учествују у разним друштвеним активностима у склопу сопствених права, да узму учешћа у друштву и да имају запослење, њихова централна улога је у породици као супруге и мајке. Тако се заокружује њихова улога у један ефикасан и озбиљан елемент друштва, коју оне, поштујући исламски хиџаб, крајње ефикасно и доследно испуњавају.

Друга чињеница која је интересантна у овом контексту је следећа:

Упркос чињеници да је у исламском систему и верским учењима питање породице изузетно важно, и да Исламска Република, као верска влада, придаје велики значај питању породице и труди се да у свом законодавству и политици усмери фокус на питање породице, данас се суочавамо са реалношћу да су породица и институција породице у угроженом положају.

Као што знате, један од начина инфилтрирања у друштво је уништавање културног идентитета тог друштва, и то управо поткопавањем темеља породице. Данас се суочавамо са трендовима глобализације. Глобализација нам, истина, с једне стране пружа могућности за интеракцију са нацијама и културама, али систем доминације увек покушава да доминира користећи нове технологије, да се на тај начин прошири на друштва и наметне сопствене вредности.

У ствари, капиталистички систем покушава да створи опсежне културне промене у земљама како би владао у складу са сопственим вредностима, и проширио обим своје колонизације на друге нације, и у складу с тим планира и кроји политику. А породица, као темељ друштва и живота и институција из које потичу све културне промене и развој, и која је фактор опстанка верских вредности и револуционарних тековина, прва је на удару је система доминације.

Индивидуализам и морални релативизам довели су данашњу породицу у опасност, и учинили одржавање и очување породичних вредности веома ризичним и скупим задатком у поређењу са ранијим временима.

Но упркос тим напорима и нападима, породица и даље покушава да заштити своје вредности. А оно што је значајно и на шта треба обратити пажњу јесте да не треба занемарити капацитете породице. Веома је важно обратити пажњу на чињеницу да породица у себи има веома важне капацитете, и да, ако уме да их препозна и правилно користи, може да створи значајне могућности за превазилажење претње којој је тренутно изложена.

Али оно што се дешава на противничком фронту, испред нас, јесте да они различитим триковима покушавају да подстакну породицу на пасивност и предају. Упорно покушавају да отуђе људе и народе међусобно, и не дозвољавају им да размишљају о себи и сопственим вредностима и култури, Штавише, систем доминације чини да се неприродне сексуалне и родне вредности сматрају критеријумом, чиме заправо настоје да подрију верске норме и подстакну неку врсту неправилности у понашању и начину живота људи, укључујући и сексуални живот. У том циљу користе све ресурсе, нарочито савремене системе комуникације, да створи моралну панику према сексуалним и родним вредностима нација, укључујући и вредности Исламске Републике Иран, заправо их стављајући у супротност са људским правима.

Шта се може учинити на том плану?

У атмосфери у којој доминирају релативизам и владавина моралног либерализма, оно што се може учинити јесте да освестимо и оснажимо породице, да их учинимо свесним опасне ситуације у којој се налазе и омогућимо им да стекну дубоко разумевање прилика. Треба да повећамо подстицаје и осећај одговорности у породици како бисмо пронашли довољно мотивације да заштитимо моралне вредности и како бисмо на различите начине превазишли изазове који постоје у новом свету.

С тим у вези, Институт за истраживање жена и породице организовао је међународну конференцију „Снажна породица“ како би се дошло до идеја о јачању породице у односу на изазове који су се појавили услед глобализације.

Истина је да можда имамо различите ставове и мишљења од многих истраживача, мислилаца и многих активиста широм света у нашим етичким принципима и погледима и приступима, али у сваком случају постоји много заједничких тачака за сарадњу и могућности за размену ставова и искустава широм света. Широм света постоје људи који још увек деле нашу бригу за очување моралних вредности, који још увек имају вредности попут породице, чедности, самоконтроле, противљења разврату, противљења хомосексуалности. Постоје људи који имају пуно тога заједничког са нама, који се налазе пред истим изазовима и који се труде да реше иста питања. Дефинитивно постоје људи који су, упркос доминацији моралног либерализма, и даље заинтересовани за одржавање моралних вредности и имају добра искуства у тој области. Сигурно постоје они који имају стратегије за одржавање породице и још који увек одржавају породичне вредности.

Одавде позивам све оне који су забринути за породицу и очување породичних вредности да учешћем на Међународној конференцији „Снажна породица“ поделе своја искуства на пољу превазилажења моралних изазова и очувању породичних вредности. Сигурно нам таква сарадња и дељење идеја и стратегија може помоћи. Нама и свим људима широм света који су забринути за очување породичних вредности то може помоћи да боље упознамо своје капацитете и заузмемо активну позицију против налета глобализације и доминације моралног либерализма и да очувамо сопствене вредности.