Прочитај ми чланак

ЛЕТОВАЊЕ ИЗ НОЋНИХ МОРА: Шта су све Срби доживели у Риму

После вести да су српски туристи покрадени у Риму, појавила су се и сведочења неких од њих којима се планирани одмор претворио у пакао.

Редакцији ТВ Б92 се јавила једна путница која је потврдила да је у италијанској престоници било пљачке, а пожалила се и на комплетан третман током путовања.

Thinkstock

Како је навела, у Риму су путници били смештени у хотелу који није био део програма путовања агенције којој су поверили организацију свог летовања.

“Након смештања у хотел, имали смо слободан остатак дана намењен разгледању града. Сутрадан, речено нам је да морамо напустити хотел у осам ујутру, након чега је вођа пута вршио прозивку редоследа убацивања кофера у аутобус, у зависности од места боравка на острву. Одвезени смо до Ватикана, где је требало да се поново састанемо у 20 часова, ради поласка на Сицилију. Када су дошли по нас, саопштено нам је да нам је аутобус обијен и да је остало само осам кофера, од чега су два припадала возачима. БИло је укупно 44 путника, од чега су двојица возачи и један водич и сматра се да је украдено преко 40 кофера пуних новца, апарата, лаптопова, неопходних лекова хроничних болесника, а у неким коферима је било и пасоша. По објашњењу вође пута, до крађе је дошло због непрописног паркирања аутобуса ван паркинга хотела, који ни на који начин није осигуран и где нема видео-надзора. Аутобус је све време био празан, јер су тројица одговорних били наводно све време у хотелу, одмарајући, док су њихове личне ствари биле са њима. Када су, по њиховој причи, око 18 сати, кренули да убаце своје ствари у аутобус, приметили су да је возило обијено и да кофера нема. С обзиром на то да су према путницима били врло дрски и нељубазни, при чему су физички насрнули на једну путницу и вређали човека чије је здравље животно угрожено, одбијали да нас одвезу до полиције и до амбасаде, појавила се сумња да су управо они саучесници организованог криминала. Очајним путницима који су остали без ичега, од стране агенције је у оптицају био само наставак пута ка Сицилији, без обзира на сплет околности“, наводи се у обраћању.

Даље путница пише да је после побуне путника речено да њихове породице уплате новац преко агенције да би летовање било настављено.

“Још већи револт је изазван и захтевали смо да нас врате кући. Пренесено нам је да је повраћај новца немогућ и да уколико желимо да се вратимо морамо потписати да се својевољно одричемо путовања и да је то наш хир. За десетак путника је постојала могућност враћања у Србију са туром која је била у обиласку Рима и која је кретала сутрадан, али су имали обавезу да сами плате ноћење, иако су остали без пара, док за остале није постојало решење. Половина одлучује да настави пут, док половина нас ресава да се врати и тражи од шофера да нас одвезе у амбасаду од које тражимо заштиту коју нисмо добили од саме агенције. После дужег отпора да испуне наше захтеве, ипак нас остављају испред амбасаде, покусавши да нас оставе на улици и побегну, што им амбасада није дозволила. Инсистирали су да агенција реши нас сместај за ту ноћ и сутрашњи повратак, да би аутобус могао да крене на жељену дестинацију. После пар сати преговарања са амбасадом, агенција је приморана да нас обезбеди и смештени смо у хотел, где су били и туристи са којима је био обезбеђен повратак. У амбасади су били шокирани поступком агенције, као и чудним понашањем целокупне екипе које је била одговорна за нас. Током нашег целодневног боравка у хотелу, нико нас није контактирао да ли нам ишта треба, док ми нисмо имали ни основна средства за хигијену. Тринаесторо људи је смештено у аутобус, док је нас шесторо смештено у комби који је послат из Београда тог дана да нас покупи и прешао хиљаде километара, цији је возац направио сат времена паузе пре него сто смо кренули за Србију и притом није имало ко да га мења. Само пар минута након поласка, имамо саобаћајну несрећу при судару са трамвајем, где срећом није било повређених, али је стакла било свуда око нас. Полиција нас је задржала три сата, рекавши нам да је било повређених да бисмо завршили у затвору. Када су чули да нас један возач враћа, били су шокирани и питали како мислимо да стигнемо до Србије и да ли смо свесни озбиљности целе ситуације. Возач је платио део казне како бисмо уопште кренули даље, док нас аутобус није чекао, већ је наставио својим путем. С обзиром на то да возач има одлично искуство, стигли смо живи и здрави, али већ данима не можемо да се опоравимо од преживљених стресова. Агенција одбија да сарађује са нама, пере руке од свега, блокира слање у медије, тврди да није њихова кривица, а из свега приложеног види се да је кривица и те како њихова“, наводи се у обраћању.

Сличну причу је пренео и крагујевачки портал инфокг.рс.

“Рим-Сицилија-Болоња била је планирана рута групе туриста која је из Србије кренула на одмор 19. јула. Преноћили су у вечном граду, а затим их је аутобус превезао до центра где су у факултативним обиласцима провели дан. када су се увече састали на договореном месту, дочекао их је хладан туш – обавештени су да је аутобус опљачкан и да су нестали готово сви кофери! Пљачка се, наводно, догодила у сред бела дана, у 15 часова. Остало је, кажу, свега пет, шест кофера“, наводи се.

Такође, туристи су истакли да им је био сумњив паркинг на које је аутобус био целог дана, док су они обилазили Рим.

„Није предвиђен за аутобусе, није осигуран, нема видео надзор, налази се поред пута и слободан је. На њему није требало да буде паркиран аутобус једне туристичке агенције крцат стварима путника које очекује летовање“, кажу несрећни људи у агонији. Такође, нико није уочио трагове обијања. Возачи су, према речима туриста, отишли да одмарају, а аутобус је остао без надзора. Можете само да замислите како нам је било, људи су се хватали за главу, плакали, били у шоку! Нестале су нам најлепше ствари које смо понели очекујући незаборавно летовање на Сицилији, такође и рачунари, некима и документа, а било је људи који су у пртљагу имали лекове које не смеју да не попију јер су у питању озбиљне дијагнозе“, кажу путници.

Додају и да су им биле понуђене две опције.

“Несрећни људи кажу да не знају шта је од тога било нелогичније: Да путовање наставе даље, као да се ништа није ни десило, или да преноће у Риму о сопственом трошку и да би агенција обезбедила повратак за њих десетак, а за остале ће се видети…Туристи су се побунили, тражили да их одведу у амбасаду, а речено им је да не ради! Аутобус је, наводно, журио даље, јер је ипак било неколико путника одлучних да се и поред свега домогну мора. Већина се ипак запутила у амбасаду где их је дочекао срдачан пријем. Агенција је морала да спусти лопту, обезбедила им преноћиште и сутрадан превоз до Србије. Решени да се изборе за себе, у име групе, око 17 путника очекивало је пријем од челних људи агенције, али су уместо тога одбијени под изговором да нико од „функционера“ није ту. Уместо разговора, путници кажу да је због њих позвана полиција! Органи реда, срећом, нису групу несрећних људи препознали проблематичнима, па је неко из агенције ипак морао да их прими на састанак. Појавила се, кажу, шефица са адвокатом и путници су, појединачно, поднели жалбе у којима траже накнаду штете за изгубљене ствари и претрпљен стрес. Одговор ће, наводно, добити кроз 14 дана. Група је такође затражила правни савет, те узела адвоката који, како су нам рекли, очекује да ће, ако заврше на суду, правда бити на њиховој страни“, закључује се у тексту крагујевачког портала.