Прочитај ми чланак

МИТРОПОЛИТ АМФИЛОХИЈЕ: „Изгледа да политичари сада хоће да Цркву учлане у ДПС“

0

mitropolit amfilohije-preview

Митрополит Амфилохије је поновио да никад није крио да је за учлањење Црне Горе у ЕУ и да је против НАТО.

– У исто вријеме када се Европа уједињује, НАТО жели да се будућност Црне Горе ствара на подјелама и мржњи. Слободарска Црна Гора треба да буде шрафић у тоталитарној милитаристичкој организацији. Постоји дубинска духовна криза која је захватила Европу и читав свијет. Забрањују Цркви да се бави политиком. У једној подгоричкој школи дјеци се дијеле леци секте сајентолога, тоталитарне секте која је забрањена у Њемачкој. Министарство просвјете је издало званично одобрење да се то не тиче религије, већ морала. Као да може постојати морал без вјере. Сва се та схватања сабирају у тај Нацрт закона о слободи вјероисповијести. Одређене структуре овога друштва врше насиље, покушавају да отимају цркве, стварају дубински расцјеп и то се прихвата овим законом. Томе смо, нажалост, склони од времена Светог Петра, зеленаша и бјелаша, четника и партизана. Настојање оних који данас руководе Црном Гором је продубљивање раскола. Будућност се гради на братоубилаштву. Те ране се још више продубљују, а мисле да чине службу Црној Гори и црногорству. Ако су ти дубински расколи који пресијецају сваку породицу у Црној Гори будућност, онда стварно не знам шта је опасније од тога за Црну Гору, њену будућност и достојанство – истакао је митрополит Амфилохије.

Митрополит је подсјетио да је потпредсједник ДПС-а Душко Марковић 2012. године, док је био министар правде, позитивно одговорио на захтјев Православне цркве у Црној Гори око писања новог закона о слободи вјере и темељном уговору, те да се сада залаже за нешто сасвим друго.

Обраћали смо се њему, чак смо достављали и своје нацрте темељног уговора када је држава склопила уговоре са мањинским вјерским заједницама игноришући Цркву која је кичмена мождина данашње Црне Горе. Имам и његово писмо гдје одговара позитивно на наш захтјев за доношење закона н темељног уговора. У њему каже да ће у процесу израде закона на прикладан начин бити укључени представници цркава и вјерских заједница. Сада преко медија видим да је оптужена Мнтрополија црногорско-приморска и православне епархије у Црној Гори да сарађују са опозицијом а игноришу власт. То апсолутно није тачно јер смо годинама прије тога са њима разговарали и писмено и усмено. То зна и господин Мило Ђукановић. Није давно било када смо лично разговарали поред осталих и на ту тему. Недавно је од мене добио и писмо, конкретно везано за ту тему каже Амфилохије.

mitropolit-amfilohije-ilarion-alfejev-1328585176-102649

Бог му дао покајања

Осврћући се на снандал који је изазвао Мираш Дедеић из тзв. ЦПЦ, када је у Котору уочи јавне распарве о Нацрту закона о слободи вјероисповијести ударио жену, митрополит Амфилохије је рекао да је био у сличним ситуацијама на Космету и Цетињу, али да ни у лудилу то себи не би допустио.

Како је могуће да неко ко себе зове свештеником то ради. Он је, нажалост, увијек био у функцији неког другог. Није тајна да га је Удба припремала да буде викарни свештеник Митрополита (Данила Дајковића, прим. аут.) и да га он није прихватио, да је био Србин до 1995. Цариградска патријаршија га је искључила из Цркве и анатемисала. Ето на коме они граде цркву у Црној Гори. Зашто само њега на јавној расправи у Подгорици чувају четири полицајца. Кукала му мајка! Бог му дао покајања, рекао је митрополит Амфилохије.

Он је рекао да политичари имају право да се прилагођавају тренутном опредјељењу, своје идеологије али „Црква није установа која данас јесте, сјутра није“. Поручио је да тачно зна у чијем кабинету је писан Нацрт закона о слободи вјероисповјести и ко га је писао.

– Јавна расправа је продужена. Убијеђен сам да закон неће моћи да се донесе ове године. Видим да постоји једно позитивније искуство. Суочили су се са нечим озбиљним. Црква није неозбиљна. У Европи постоји кооперативна одвојеност цркве од државе. Зна се да је тај закон писан раније као покушај да се Црква претвори у државну религију једне минорне партије и њене идеологије, изјавио је Митрополит.

Позитивно оцјењујући став функционера Бошњачке странке Суља Мустафића, реиса Исламске заједнице Рифата Фејзића и Которске бискупије, митрополит Амфилохије је нагласио да назив вјерска заједница не одговара црквама у Црној Гори.

– Суљо Мустафић је са пуним правом рекао и ја то јавно подржавам да овдје не може бити говора о слободи вјероисповијести већ о слободи вјере. Вјера је исконско људско право и овдје постоје вјере. Нека га Алах благослови за ту његову мудру изјаву. И реис Фејзић и Мустафић подржавају оно што ми подржавамо. Црква то име носи преко 2.000 година и нико нема право да је неко претвара у вјерску заједницу, каже Амфилохије.

Митрополит Амфилохије је рекао за „Дан“ да забрињава чињеница да су нацрт закона писали атеисти који су до јуче обоготварали Тита и партију, а сада обогогворују државу.

– Границе су сад божанство. Проблем је што су закон писали партијски идеолошки кадрови, како би партија постала Прокрустовска постеља за Цркву. Сјетим се покојног градоначелника Подгорице Зорана Кнежевића који ме је питао „Како би било, Владико, да вас учланимо у ДПС?“. Ја сам му рекао да је за мене уска Васељена, а камоли једна партија и да ја припадам цјелини Божијег бића. Изгледа да политичари сада хоће да Цркву учлане у ДПС, упозорио је Митрополит.

Он сматра да је то идеолошко наслеђе које се сада на нови начин манифестује с обзиром да је Црна Гора вратила своју независност.

– Сада треба на све могуће начине то утврдити. Оптуживати Цркву да она негира црногорске вриједности, идентитет, могу само злонамјерни људи и они који прије свега не знају шта је Црква рекао је Амфилохије.

mitropolit-amfilohije-1

Најсрамнији чин у историји Црне Горе

Митрополит је додао да се у Нацрту закона препознају дјелови из Статута КПЈ у коме се Цркви забрањује бављење политиком.

Оно што сам рекао након признања Косова, те ријечи нијесам повукао ни данас. То је најсрамнији чин у историји за Црну Гору. Добро је што је то у интервјуима поменуо господин Марковић.

Сам признаје да је у том тренутку 80 одсто црногорских грађана било против признања независног Косова. Сад се љуте да ја не прихватам пројекте Црне Горе. Ја прихватам Црну Гору јер су моји преци, војвода Мина Радулов и кнез Рашко Иванов Морачки уградили себе у темеље Црне Горе. Они су присајединили Морачу и Ровца Црној Гори, али Црној Гори Светог Петра Цетињског. Траже, по Нацрту, да Митрополија црногорско-приморска има сједиште у Црној Гори. Зашто су се онда одрекли Пећке патријаршије и Дечана. Дали га ономе који је тероризмом и домаћим и међународним одвојио жилу куцавицу моје Цркве и мог бића, питао је Митрополит црногорско приморски.

Извор:             Дан – Жељко Комненовић
Преузето са:  Српскa Православнa Црквa