Прочитај ми чланак

ПИСМО ИЗ ОСТРОГА ЦРНОГОРСКОМ НАРОДУ Ако ово не урадите нећете моћи да се сакријетe

0

Протојереј Јован Пламенац написао је писмо црногорском народу из манастира острог. Писмо преносимо у целисти

„Из Острога се више види. А понајвише када се држите за руку Светог Василија.

На дежурству сам поред Ћивота Светог Василија Острошког. Нема гужве као оно лети, али ипак долази народ, свако са својим бременом не би ли му га Свети Василије олакшао. Долазе стари и млади, и деца. Долазе не само са Балкана, него из читавог света. Нема болесног човека у Црној Гори који није дошао Светом Василију да га замоли за помоћ. Страшно је видети колико је болесне деце, посебно након што нас је НАТО испрашио бомбама.

Светом Василију под Острог долазе болни већ више од три и по века. Долазили су му још за његовог земаљског живота.

И овде стижу вести о накани садашњег црногорског режима да Православној цркви у Црној Гори отме добар део имовине, па и сам манастир Острог. Људи су забринути. Знају да сила Бога не моли. А зна ли сила да њу Бог не воли?

Нису данашњи црногорски богоборци једина сила која је ударала на Светог Василија Острошког. Ударио је Нуман-паша Ћуприлић 1714, Омер-паша Латас 1852, па турска војска 1876-77. и Немци 1942. године. И ево га Свети и даље на послушању код Бога да помаже народу. Све те силе су пропале, а Свети Василије је опстао.

Све то време народ је био уз Светог Василија Острошког. Црногорци нису жалили главе да одбране Светог Василија. И Свети им је обилно узвраћао. Помагао је и онима који су на њега насртали, када би се искрено, истински покајали.

Црногорски народ овог доба нашао се на провери своје оданости Светом Василију Острошком, већој него што су то били Црногорци у време Турака и Немаца.

Раније је непријатељ нападао на Црну Гору; данас је непријатељ црногорског народа у његовој кући. Црногорски режим насрнуо је на највећу црногорску светињу манастир Острог и свако ко је макар једном био код Светог Василија, или макар једном је завапио: „Свети Василије помози ми, помози моме детету“, дужан је да сада стане у одбрану острошке светиње.

Режим је најавио отимање манастира Острога и друге црквене имовине без оружја. Народ је призван да Острог и друге манастире одбрани без оружја. Призвани су у одбрану Острога сви који потребују помоћ Светог Василија, не само православни, него и римокатолици, и муслимани, и они који кажу да су атеисти а када оболе, или им дете оболи, долазе код Свеца. Призвани су и они који мисле да им не треба помоћ од Светог Василија, али понели су од родитеља кућно васпитање и имају осећај цивилизацијских вредности.

Партијска дисциплина, страх за радно место, недостатак личне храбрости… не могу нам бити оправдање да 21. децембра не будемо на великом Црквено-народном сабору у Никшићу. Ни обавезе на послу, евентуално невреме, проблем превоза, ни јака прехлада, ни не знам што све, не сму бити разлози да тог дана не будемо уз Светог Василија; ни поломљена нога не сме нас тог дана одвојити од њега.

Наше партијске и било које друге међусобне нетрпељивости не смеју у нама будити инат да не одемо у Никшић.

Ко заиста тог дана не буде могао да дође у Никшић, може опште-народну одбрану Острога подржати тако што ће послати телеграм подршке, потписан именом и презименом, са бројем своје личне карте, овој светињи, или Митрополији црногорско-приморској, или Епархији будимљанско-никшићкој. Или ће телеграм, такође потписан именом и презименом, са бројем своје личне карте, у којем ће исказати свој протест због најаве отимања Острога послати Влади и Скупштини Црне Горе.

Одбрану Острога дужни су да подрже и они чији су корени у Црној Гори а сада живе у Србији, Босни и Херцеговини, негде у иностранству – доласком у Никшић или, барем, телеграмом.

У дан великог Црквено-народног сабора у Никшићу можемо само бити са Светим Василијем Острошким или против њега, можемо бити или они који су устали у одбрану Острога или они који су на Острог насрнули. Нема између.

„Мило, одрекао си се свог имена, вере и писма, а сад правиш шкаљарско-кавачку епархију!“
„Мило, одрекао си се свог имена, вере и писма, а сад правиш шкаљарско-кавачку епархију!“
Ако сада издамо Светог Василија Острошког, када оболимо, или оболи неко наш, хоћемо ли имати образа и храбрости да му дођемо и молимо га да нас избави? Хоће ли нас бити срамота да му се молимо, а када смо ми њему требали имали смо „преча посла“? Мислите да ћемо моћи да се сакријемо, или да ће он заборавити да смо га издали? Нећемо се моћи сакрити, нити ће он заборавити наш кукавичлук. То је правда Божија: „А ко се одрекне мене пред људима, одрећи ћу се и ја њега пред Оцем својим који је на небесима“, каже нам Господ.

Кнез Раич је чинио велики зулум манастиру Острогу, па му је шест синова погинуло. Када је видио што је учинио мислећи да је силан, да му нико ништа не може, покорно је дошао Светом Василију и замолио га да му опрости. И Свети Василије га је благословио децом уз коју је провео остатак живота вредно радећи на свом имању. Али, Раич се искрено покајао за своја недјела. Зулум који најављује црногорски режим много је већи од зулума кнеза Раича.

Ако мислимо да сада можемо да издамо Светог Василија, па онда да му дођемо с покајањем, у грдној смо заблуди. Не може то тако, не можемо да чинимо безакоње с планом да ћемо се покајати. Не можемо Бога преварити.

На великом сабрању у Никшићу, засигурно, биће и људи које ће убацити полиција да компромитују скуп. Препознаћете их: правиће неред, гађаће полицију каменицама, носиће четничке барјаке и неприкладне транспаренте, и снимаће их камере и фото апарати режимских медија… Хватајте их, па видите што ћете са њима.“

                        ПОМОЗИТЕ РАД СРБИН.ИНФО ДИНАРСКОМ УПЛАТОМ – КЛИКНИТЕ ОВДЕ!