Прочитај ми чланак

Младеновић: Нема разлога да одем

0

 Гостујући у емисији РТВБ92 „Хоћу да знам“ ауторке Наташе Одаловић, редитељ и управник Атељеа 212 Кокан Младеновић рекао је да не постоји ниједан разлог, економски и професионални, да поднесе оставку.

 „Нећу да дам оставку“ гласи наслов једног од последњих интервјуа који сте дали – шта то значи?

„Мени је наравно жао што је до скандала уопште дошло и не осећам се виновником тога, напротив учинио сам све све да до њега не дође. Оставка се подноси ако сте за нешто криви и када сносите одговорност за лоше стање у некој кући, а сви параметри говоре да смо ми били изузетно успешни. Ја моје глумце бескрајно поштујем, али не мислим да од популарности можемо да направимо правну категорију“.

 Зашто нико из штрајкачког одбора и/или бар неко од бројних јавних личности који су захтевали одлазак Младеновића из Атељеа и подржали штрајк упозорења запослених није хтео да вам се супростави у ТВ дуелу?

„Моја врата су отворена свима. Веома ми је жао што нисмо у прилици да полемишемо јавно, али бисмо морали да износимо аргументе. Ни професионални ни економски разлози глумаца нису угрожени. Не може да се све спушта на ниво личне нетрпељивости. Атеље 212 није власништво ни његових глумаца, нити моје приватно. То је једна од најзначајнијих институција културе у историји нашег народа.“

 “Овај сукоб између осталог настао је зато што иновирамо систем рада, пошто стари више не функционише. Не постоји више нигде у свету да се не зараде плате, осим код неких наших позоришта… Прошле године смо извели 7 премијера, колико су и сва остала позоришта заједно. Мислим да глумци из других позоришта треба да се посвете свом раду и свом позоришту. Атеље је 28. маја примљен у Европску позоришну конвенцију, скуп 44 најуспешније позоришне куће у Европи, у који се улази праћењем високих стандарда пословања и уметничких резултата. Не постоји било какав професионални или економски основ за штрајк глумаца.”

 На сајту Пиштаљка објављена је документација која показује да сте ви као управник позоришта Атеље 212 потписали ауторски уговор са самим собом као редитељем представе „Коса“ у коме сте себи одредили провизију од 5% од продатих карата и на основу тога исплатили себи 960.277,41 динара бруто…

“Што се тиче моје ‘бахатости’ везане за драги ансамбл, то апсолутно није тачно. Ја сам наравно и сам уметник и поштујем уметничке слободе. Волео бих да било који од мојих глумаца каже да ли је на било који начин за ове три године санкционисан. Ја одговорно тврдим да није. Ја немам ништа против да се неко понаша као слободни уметник, али за то – неко мора да буде слободни уметник. Наши глумци у земљи где је просечна плата грађана 30.000 динара, имају просечну плату 62.000. У земљи где више нема пара ни за шта, па ни за културу, понашати се тако маниром слободног уметника, а примати сталну плату свакога месеца, не мислим да је морално.”

 Чини се да је од представе Оливера Фрљића “Зоран Ђинђић” сукоб ескалирао?

„Не постоји сукоб идеологија. Оливер је направио врло интригантну представу. Сви глумци су били позвани на разговор и у пријатељском тону им је саопштено да могу да изађу из представе без консеквенци. Четворо њих је то искористило. Шта се даље дешавало – то је ствар аутора представе и наших глумаца. Тврдим да се у тој представи, сви који се помињу – помињу статистички, а не да би се вређали. Мог удела у том ‘скандалу’ нема.“

 „Наша позоришна критика углавном не постоји, а наша свест шта је једна позоришна представа је пољуљана одавно. Ми покушавамо да кажемо важне ствари о времену у којем живимо.

 ‘Зоран Ђинђић’ је друштвени догађај, јавна трибина о веома важној теми у нашем друштву.“

 Да ли онда можете да кажете да сукоб нема никакве везе са представом „Зоран Ђинђић“?

„Сукоб је постојао од првог тренутка и мог доласка у Атеље, али се проширио од представе. Не постоји проблем који се не може рештити и ми морамо да разговарамо. Та врста детињег понашања може само код своје куће, а не у позоришту. Свако мора да ради свој посао. Скупштина града и буџетска инспекција који су долазили у Атеље показали су да не постоји ниједан динар пара које су ненаменски потрошене…“

 „25 глумаца, доказаних, популарних глумаца – ја сам поносан што имамо популаран ансамбл – не може да држи као таоце већину запослених и да блокира рад куће.Ви не можете ни по закону ни под којим другим правом да узурпирате неку организацију. Ако је то став 25 људи насупрот стотине других – не можете да држите таоце и да блокирате рад куће.“

 

Извор: Б92