Чланак господина Хиладакија (испод), односи се на посету Турског муфтије 31.10.2014 године, иначе председника управе за верске послове Републике Турске (Диyанет) Мехмета Гормежа Скопљу, где је након одржане хутбе (намаза-муслиманске молитве петком) у Мурат-пашиној џамији у Скопљу, главном граду Македоније, одржао проповед, у којој је истакао солидарност са муслиманима Скопља и Македоније.
Председник турског Дијанета, Муфтија Мехмет Гормез поручује, да ће Турска заштити Муслимане у Македонији и читавом Балкану и то осећа као обавезу и највећу дужност садашња исламистичка Турска.
Председник Управе за верске послове Републике Турске и муфтија, чини гест, који се зове верска дипломатија, као део Турске увертире за Херсонски сценарио, са идејом да сво муслиманско становништво полуострва, оквалификује угроженим и узме под своју заштиту.
Циљ је, да се на Балкану створи исламски лук, којим ће се заобићи (или опколити) православне државе, укључујући и Грчку.
Турска „неоотоманска“ спољна политика у пракси.
Политички гест високорангираног турског муфтије, пробудио је анти-исламски и анти-турски рефлекс бугарске владе, у којој турска мањина чини 10% становништва.
И наравно, нико из владајуће структуре ово не примећује нити узима за озбиљно.
Наш чланак има за дужност, опет да подсети на прошлогодишње ексклузивне вести о екуменистичкој веронауци (индоктринацији) наших официра, који су присуствовали прошле године на Вишим интердисциплинарним Војним (Грчким) школама, предавањима професора Богословског Аристотел универзитета у Солуну, г-ђе Кускуре.
На предавањима су наши будући официри сазнали, да је наша верска дипломатија екуменизам (универзализам), међусобно разумевање различитих верских јеретичких група, итд.
Реалност је далеко суровија и разликује се од ружичасте екуменистичке идеје, која постоји у главама домаћих „међународних-поета“.
Исламска Турска користи верску дипломатију за стицање савезништва који ће служити њеним интересима, а ми користимо екуменизам да обезвредимо нашу самосвест и хрлимо у алијансе против сопствених интереса.
То ствара око наших држава исламске лукове, сабијајући нас у окружење, док ми сами чувамо ислам у нашој Отаџбини.
Турски верски лидер промовише јаку пан-исламску активност под покровитељством Исламске Турске
Написао: Никос Хиладакис
Јака пан-исламска активност, под покровитељством исламске Турске у последње време, бива све више изражена, недавно демонстрирана од високорангираног турског муфтије Мехмета Гормеза, веома активном посетом на Балкану, али која данас изазива неке почетне реакције и бугарске стране.
Подсећамо да је 1. новембра 2014 године, председник управе за верске послове Републике Турске и муфтија Мехмет Гормез, веома важном по Турску и Македонију верском посетом, учинио корак, сусревши се са многим имамима и верским лидерима муслиманске заједнице у Македонији, у пратњи више турских верских великодостојника и новинара.
Председник Управе за верске послове Републике Турске Мехмет Гормез после намаза, (муслиманске молитве), одржао значајну проповед, у којој је нагласио велику солидарност између турске и македонске владе и поручио да муслимани имају важне и мање важне припадности и да се верници не требају бавити неважним стварима.
Посета је искоришћена да се обави и венчање ћерке председника Управе за верске послове Турске Мехмета Гормеза, Мубере Гормез, и њеног изабраника Недима Емина, одржаног у македонској престоници Скопљу у присуству бројних званица међу којима су се нашли и представници и лидери исламских заједница земаља региона.
Венчању у скопском угоститељском објекту Калабрија поред Гормеза присуствовали су министар у Влади Македоније Фуркан Чако, турски амбасадор у Македонији Омур Шолендил, македонски реису-л-улема Сулејман Реџепи, бугарски муфтија Мустафа Алиса, косовски реис Наим Трнава, словеначки муфтија Неџад Грабус, црногорски реис Рифат Фејзић, гувернер турског града Бурса Мунир Каралоглу и градоначелник тог града Реџеп Алтепе.
Церемонија венчања у складу са исламским прописима одржана је уз учење одломака из Кур’ана, а молитве на албанском и босанском језику упутили су муфтије Трнава и Грабус.
Али оно што изазива нашу пажњу у проповеди турског реиса Гормеза, су изјаве, да ће Турска заштитити скопске и македонске муслимане, као и муслимане широм балканског региона, јер данашња исламска Турска ово осећа као обавезу и најузвишенију дужност.
У проповеди Мехмета Гормеза, још једном истакнуто, да ће Турска од сада настојати на снажном присуству на Балкану и шире, у циљу повезивања и координирања свих муслиманских заједница.
Посета турског реиса Гормеза и муфтијина молитва за муслимане од великог је симболичког значаја, јер је худба одржана у Мурат-пашиној џамији у Скопљу, главном граду Македоније, коју је изградио Мустафа Паша 1492 године и симболизује отоманско освајање и исламску доминацију на централном Балкану.
У последњих неколико година џамија је оштећена, појавиле се теже пукотине на главној згради и уз финансијску подршку „турске заједнице Скопља“, (ТИКА), коју финансира Турска, штета је санирана и сада служи као главни центар промовисања туркоисламске пропаганде у држави.
Посебно је значано напоменути, да су усиљене активности Мехмета Гормеза већ изазвале почетне реакције чак и у суседној Бугарској, где, као што је познато, постоји значајна муслиманска мањина, коју Турска на било који начин настоји да придобије.
Како лист Заман напомиње, (11/11), бугарски председник Росен Плевнелијев, оптужује Турску да промовише исламску пропаганду у земљи, тако да, како сматра бугарски лидер, забрињава појава џихадиста у Бугарској (односи се на публикацију новина Ватан, од 30. октобра 2014 год. под називом, „Булгар ИСİД милитанларı üлкеде паник yараттı“, тј, „Бугарски милитанти ИСİД-а џихадисти, изазвали панику у земљи“).
Бугарски председник је отишао још даље и затражио од Бугарске телевизије да обустави емитовање Дневника на турском језику, упркос чињеници да муслимани, који користе турски језик, у Бугарској наводно, чине 10% становништва.
И док се ово одиграва у ширем суседству Грчке, где хиперактивни Турски високорангирани муфтија тежи свим средствима на стварању нових и изузетно динамичних исламских лукова на нашој северној граници (Грчкој), ми овде у нашој земљи, колевци Православља, пружамо подршку у изградњи џамија по већим градовима и буквално стварамо опасно буренце барута у срцу Грчке.
Џихадисти су већ, ако не у Грчкој, онда на нашој северној капији.
Никос Хиладакис, Новинар-писац и турколог
(Интермагазин)